.

Mogen moster

Publicerad 2007-07-08 15:54:00 i Allmänt,

Gatufesten besöktes i fredags i regnet.
Det är bara gamla rockers som kan få det
att svänga med både dragspel och flöjt.
Hooter´s var en trevlig musikupplevelse, bra mycket
bättre än regnet som envisades med att falla.
Det är tur att man är så mogen att man tar
med sig både paraply och regnjacka!
Ingen urringning här inte!
Sambon och jag höll oss faktiskt riktgit torra.

Alltså , är man mamma så är man nog alltid en mamma.
Jag menar.. jag ser bara barn/ungdomar överallt. Framför
oss på Hooter´s spelning satt 3 tonårsgrabbar.
Dom blev jätteblöta. Ena killen satt på en mur som var blöt.
Det enda jag kunde tänka på  under Hooter´s spelning
var "tänk om han får urinvägsinfektion?"... "Undra om jag skall
bjuda in dom under paparplyt?"...
Men det är väl för att man redan nu börjar oroa sig för att sönerna
snart springer nere på denna gatufest.

Sen stötte vi på min systerdotter. 
Men Hallå?!.. Vad gör du här?! Klockan är ju snart 00.00!
Du är ju bara 12 år gammal!!!!
eh?... nä visst ja ...Hon fyller visst 18 i sommar...
-Tittar ni på mig när jag hoppar bungyjump sedan? Säger systerdottern.
Jag får panik. Kan ingen ringa barnavårdsnämnden!!!?

Nåja.Sambon och jag offrade att lyssna på Europe och stod
istället och bevakade systerdottern som svingade sig ut i ett grönt
gumiband ifrån 60 meter.
Hon överlevde. Men jag tycker hon är galen.
Det borde vara förbjudet att hoppa bungyjump när man är 12 år, tycker
faktiskt hennes moster.

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2007-07-10 12:15:45

ja.. de var helt galet.
men ja måste dock påpeka att de var ca 90 meter över vattnet ;-)
de var jätte kul att ni kolla! :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela