.

Lugnande regn

Publicerad 2007-07-09 10:04:29 i Allmänt,

I helgen har det regnat för ovanlighetens skull.
Blev lite ställd.
Jag är ju liksom van vid att saker skall hända och att
det alltid finns något att göra.
Men i heglen har jag fakiskt inte gjort någonting.
Det bästa utav allting är det faktiskt KÄNDES helt ok att
bara ta det lugnt!
Legat i soffan och läst bok, sett två filmer och pysslat lite
med datorn. Bara gått omkring och såsat helt enkelt och det
utan att känna mig onyttig.

Sambon tycker att detta är typiskt.
-Det skall tydligen till dåligt väder för att du skall kunna
sitta still, säger han och hånflinar.
Jag håller inte med. Däremot KÄNNS det bättre att inte göra något när
solen ändå inte skiner.

Vi åkte en sväng till min mamma och fikade. När vi skulle gå
därifrån så tittar min mamma ut genom fönstret och säger.
- Visst är det skönt att det regnar ute så man inte behöver göra något
och inte få dåligt samvete att man är lite onyttig?

Min tur att hånle
Sambon skakade på huvudet och muttrade:
- Ni är definitivt släkt med varandra..

(håller med dig mamma. Man kan liksom vila lite nu när det regnar,
eller hur? *ler*)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela