.

Lappade minnen

Publicerad 2007-07-05 21:51:48 i Allmänt,

274960-20
Min mamma har alltid skrivit små lappar på köksbordet till oss barn, så fort hon gick utanför dörren och IFALL någon utav oss barn skulle komma hem under tiden , om hon så gick bara ett kort ärende.
Hon gjorde alltid det.

Fast när jag tänker efter så gör hon det lite då och då även idag fast ingen av oss bor hemma, vi är vuxna och har egna barn. skulle man åka hem till mamma när hon inte råkar vara hemma så ligger det , (kanske inte alltid) men väldigt ofta, forfarande en liten lapp på  bordet  "har bara gått till affären , kommer strax, Mamma/Mormor. (barnbarnen kan ju komma också..)

Jag gör ju likadant till mina pojkar. Igår skrev jag denna lapp och när jag skrev den och lade den på bordet så översköljdes jag av minne ifrån hur mamma jämt gjorde.
Jag hoppas mina grabbar alltid kommer att uppskatta att jag lämnar meddelande, trots dagens kommunikationsmöjlighet med mobiltelefoner.

Jag kommer fortsätta att skriva lappar.  För säkerhetsskull.
 

Undra om jag kommer att lämna lappar på bordet även när dom är stora, precis som min mamma?
 Men man vet ju inte. Kanske kommer Sonen på 35 år hem och vill umgås med kära mor över en kopp kaffe. Då vore det väl ändå bra om han visste att jag bara var ute på en liten promenad och snart var tillbaks, eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela