.

Kära dagbok..

Publicerad 2007-07-09 22:23:13 i Allmänt,

'Idag såg jag Pelle. Han är så söööt!'
'Göran satt brevi mej på bussen idag. Undra om vi ä ihop nu?
Vad tror du kära dagbok? Min kompis Ylva säjer att vi inte är det,
men det tror jag - för Göran sa att jag är bra på att spela fotboll
God natt kära dagok, vi ses imorgon'


När man var liten/mindre så skrev man ibland i sin kära dagbok.
Min var rosa och hade ett lås som såg ut som ett hjärta. Nycklarna
tror jag hängde i låset , eller nått.
Jag var visserligen ingen flitig dagboksskrivare, men någon liten
mening då och då plitade man ner under en period i sitt unga liv.

Tänkte på detta häromdagen, det som är dagens fenomen. Bloggen!
Den är ju likställd en dagbok faktiskt. Fast synlig för andra om man vill.

Har några egna favoritbloggar som jag ofta går in och läser.
De finns i alla dess varianter.
En del bloggar är bara hystersikt roliga.
En del väldigt informationsrika
En del handlar bara om ett särskilt ämne
En del är väldigt blottande och avslöjar inläggarens allra innersta och
ärligaste tankar och känslor.

Jag skulle kanske personligen inte skriva om alltför intima och personliga saker i min
blogg.  Även om jag skulle ha behov utav det så inser jag nu att .. det är väl ganska
försent för det... eh?... . har jag inte gett adressen hit till vänninorna, syskon, kollegor, sambo
och min egna mamma?!
Inser att jag nog låter bli att skrämma slag på alla inklusive mig själv och lämnar alla
smaskiga detaljer utanför!

Nej!, Min blogg förblir en blogg om ditt och datt, och om det ena och det andra, så där
lagomt avslöjande (tillräckligt för att jag skulle kunna se min mamma i ögonen
iallafall )
*mohhahhahahhhaha* kastar huvudet bakåt och asgarvar...

'God natt kära blogg, vi ses imorgon!'

274960-23

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela