.

Gener

Publicerad 2007-07-10 22:48:31 i Allmänt,

Det är facinerande hur släktdrag verkligen går i arv.
Vi är 4 syskon.
Våra syskonbarn påminner om varandra väldigt mycket, både
till utseende, rörelser och personlighet.
Dessutom påminner de om oss syskon, alltså sina mostrar
och morbröder, stackars barn....

Min bror har en dotter som är en kopia av vår äldsta syster.
Äldsta systern har en son , som i sin tur är en kopia av vår bror (dvs. hans morbror)
Min lillasysters äldste son, är en kopia av min äldste son (sin kusin)
Och min yngste son är lik min lillasysters yngste son både till utseende när
han var liten och det bästa ut av allt (här kan jag inte annat än småle och tänka
'tji fick du syrran') också till sin personlighet.
Syrran fick också smaka på en riktig lite tjurunge!!

En enda stor familj och det är ju alldeles underbart när jag tänker efter
Vi är lyckligt lottade

Två likadana.....

274960-24

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela