.

Frånvaromeddelande

Publicerad 2007-07-12 11:04:04 i Allmänt,

Imorgon när jag går hem ifrån jobbet så måste jag
lägga in ett fråvaromeddelande på min mejl.
Man brukar ju skriva typ:
'jag har semester, åter då och då'

Men dessa meddelande är ju lite smått tråkiga om man tänker
efter. Jag går ju faktiskt på semester och skall njuta fullt
av lite ledighet. Man kan ju kanske inte skriva: 'Dra åt skogen
allihopa, jag kommer inte att svara på ett endaste litet
mejl för jag är faktiskt ledig - låt mig va i fred!'
Det vore kanske för magstarkt.

Men då har jag hittade en fin liten kommentar som vår käre
Ernst Kirchsteiger en gång kläckte. Kanske den skulle passa.
Lagom filosifisk.
Jag tror jag tar den!

Så här lyder den:
'Nu kan jag inte vara kvar här längre. Jag börjar att få sådana här konstiga ögon. Jag ser en massa möjligheter..'

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2007-07-12 12:24:21

Hahahhahahahah !!! :-D Tja, om inte din chef måste "godkänna" meddelandet så kör på det !!

Postat av: ullis

Publicerad 2007-07-13 08:56:12

ja jag tyckte den var fin! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela