.

20 åringen!

Publicerad 2007-07-04 23:47:23 i Allmänt,

För 20 året i rad är den igång igen. Gatufesten!

Börjar man bli gammal när man står i tältet för att
lyssna på Ständut black och håller för öronen för att ljudet
är så HÖGT...?

...Eller kommer på sig själv med att man stirrar ner i en
annan kvinnans fruktansvärt enorma urringning och förfasas

över hur männskan kan gå klädd så där....


....Eller när man blir irriterad på de föräldrar som har med sig

barnen framför stora scenen UTAN hörselkåpor...?

...eller att man blir lite smått bestört när ser att de i år har ställt
ut pissoarer till herrarna utan något skynke för, utan helt öppet och fritt
skall de små männen dra fram den för att kissa....

MEN!!!  oavsett detta och oavsett att jag nu sitter här hemma på kvällen och har rundgång
i öronen trots att jag kom hem för över 1 timme sedan - SÅ är det ändå onekligen så att denna
gatufest, med både dess glädje och bedrövelse ändå bringar Sommarn till stan och det är ändå
en tillställning som skulle vara tråkig att vara utan!

Trots att det finns några tråkiga minnen ifrån gatufester genom åren... så finns ju också ACK så
ljuvliga....

Så trots att jag känner mig lite gammal ibland, så skall jag och sambon ner på fredag
(med öronproppar på mig) och lyssna på The Hooter´s, och lägga till ett ytterligare  BRA & LJUVLIGT
minne ifrån denna årliga gatufest.

www.gatufesten.nu


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela