.

Och julefriden sänker sig...

Publicerad 2007-12-11 10:49:24 i Allmänt,

över huset på den västraste utav vägarna...

Sambon har flyttat hem. Jag kan inte nog ofta säga detta.
Igår gjorde vi en "julklappsturné" till standens stora köpcenter. Vi drog en rejält nitlott men kom dock hem med andra nyttiga grejer (fast på olika sätt) än just julklappar. En ny dammsugare och ett Netgear (trådlöst nätverk). Det blev nästan som julklappar åt oss själva efter intresse...

Väl hemma blev det febril aktivitet. Vi intog snabbt våra "roller". Jag tokdamsugade och provade den nya fina makapären. Sambon kastade sig på TV:n och det trådlösa nätverket med fragma i munnen. Nerifrån nedervåningen hörs en lillebror utstöna krigsljud efter att ha fått såga isär den gamla damsugarens rör så att han kunde ha det som ett gevär, och storebror sprang runt våra ben och frågade 1000 gånger om vi inte skulle ha inflyttningsfest för sambon?.

Kunde inte annat än le. Ordningen är tillrättalagd. Det var t.o.m snudd på julstämning i huset med pyssel.

Kommentarer

Postat av: MoaMajken

Publicerad 2007-12-11 11:45:28

Jaaaaaaa - inflyttningsfest !!!!!!!!!

Postat av: MoaMajken

Publicerad 2007-12-17 15:06:54

...är ni alldeles fridfulla hela dagar och kvällarna !?!?!?

Postat av: Anonym

Publicerad 2007-12-19 08:43:49

långt ifrån... men just då i det där ögonblicket var det liksom fridfullt... nu känner jag mest panik över att alla andra "jular" men inte jag...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela