.

Chatt med liten son

Publicerad 2007-12-06 20:49:52 i Allmänt,

Går in till lillemans rum och finner honom intensivt stirrandes på dataskärmen. Hans storebror har precis hjälpt honom skapa ett msn:konto och nu väntar han på att hans kompis skall chatta till honom.
Själv går jag in i ett annat rum och slår igång datorn och helt plötsligt messar sonen ett stort HEJ!
Annat var det på min tid som 10-åring då man förväntasfull öppnade brevlådan när man kom hem ifrån skolan för att se om brevvännen skickat något svar på mitt brev som jag skickade för 4 dagar sedan...

Det är faktiskt bra att dom lär sig alla nymodigheter. Sen underlättare det för mig .. nu behöver jag inte skrika åt barnen att göra läxorna.. jag bara sänder ett meddelande via msn!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela