.

Telefonmöte, mejl och redan disträ

Publicerad 2007-08-13 14:03:05 i Allmänt,

Vem i hela friden har mage att boka in mig på ett telenfonmöte?! Det är ju bara första dagen på jobbet!!
(Visionen om smoothies, bikintopp och solglasögon (se tidigare inlägg) sprack på en gång)

Tydligen är det på riktigt redan på en gång. Man måste ju skola in barn på dagis, kan man inte få skola in sig själv efter semestern också? Första dagen kommer man in och tar en kopp kaffe och går hem. Andra dagen så stannar man till lunch osv..

95 obesvarde mejl, inbokat telefonmöte och redan disträ. Har också fått kommentaren "jamen det är ju du som har kollen" som ett argument för telefonmötet angående en arbetsuppgift jag hade delegerat innan semestern - den landade liksom tillbaks i mitt knä på en gång.
(Det är som vanligt med andra ord)

Lovade min kollega på morgonen att jag skulle hjälpa henne med en sak. Gick tillbaks till min arbetsplats, ca 30 meter... 40 minuter senare inser jag att jag har glömt det jag skulle göra. Går först på toa och sen ytterligare en kvart senare (vid kaffeautomaten) så kommer jag på att jag fortfarande inte har hjälpt henne. Herregud hur skall detta sluta om jag är disträ redan nu! Oh my God..

Dessutom verkar mina kollegor ta förgivet att man skall prestera också första dagen. Dom ställer massa frågor och sen tittar dom på mig och väntar på svar. Måste jag tänka också??! Vad begär ni??
gaah!

KAN NI SLUTA RINGA PÅ MIN TELEFON VETJA!!!!

Nämen hörrni..vissla..vissla... hm.. harkel..hallå?... Fika någon?

Kommentarer

Postat av: Henke

Publicerad 2007-08-13 14:21:39

Jobba! Det är bra för moralen... Vilken tur att jag inte har nån. Jag somnar om i min dvala och hänvisar telefonen till Fröken Ur.

Postat av: ullangullan

Publicerad 2007-08-13 15:08:10

ja, eller som gör man som kollegan och skiter och ta bort hänvisningen att man har semester och hoppas att det funkar ett par dagar till.

Postat av: Henke

Publicerad 2007-08-13 15:19:15

Fröken Ur är bättre dom flesta tror att det är en hänvisning från växeln när man kommer tillbaka under morgondagen! ;-D

Postat av: ullangullan

Publicerad 2007-08-13 17:51:51

smaaaaaaaaaaaaaaaart!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela