.

Döda ting har också känslor...

Publicerad 2007-08-30 21:21:35 i Allmänt,

Mina kollegor P & M  hittade idag en gemensam egenskap.. båda två pratar med deras respektive julgranar på julafton.... Här kan jag sluta. Men en liten förklaring är att dom helt enkelt tycker så synd om dom.....
-Ja, där går jag på julafton och klappar på granen och ber om ursäkt att vi högg ner den liksom...säger P.
(Kollega P går visserligen alltid omkring och klappar och känner på träden när hon går i skogen.. men granarna ömmar hon mest för)

När vi ändå satt och surrade om detta så kläcker Kollega M ur sig att hon faktiskt pratar med sin bil också.
- Jamen, det måste jag ju, annars så kanske den hämnas på mig och slutar fungerar en vacker dag!

Häromdagen så hade Kollega M åkt till stormarknaden. På parkeringen hittade en lucka mellan en ny BMW och en snygg Merca.  Hon tänkte för sig själv hur i hela friden skall detta nu gå.?!.. men tog ett snabbt  "snack" med sin egna bil för att tala om att "du är också fin!"...
Sist hon skulle besikta bilen så hade hon "pratat" med bilen om att om den gick igenom besiktningen så skulle hon vaxa och damsuga bilen och köpa något nytt till den

Den gick inte igenom besiktningen och bilen är väl fortfarande skitig skulle jag tro...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela