.

Din bästa gren?

Publicerad 2007-08-29 12:58:41 i Allmänt,

I dagens tidning så frågades några läsare på stan vad deras bästa friidrottsgren är/var (med tanke på VM som pågår)

Jag själv fick frågan av kollega M vid lunchbordet och svarade att jag hoppat 1,53 på mjölkannan (skolsm) när jag gick i 6:an.

Jag frågade i min tur vilken gren som var Kollega M:s bästra gren, varpå hon svävande säger
-Jo alltså... jag kastade något... långt.. och gick vidare... men jag minns inte VAD jag kastade..
Kula?, frågade jag
-Nä..det var det nog inte, säger kollega M
-Spjut då?, frågade jag
- Nä herregud, inte var det spjut!, säger Kollega M
-Jamen då finns det bara diskus kvar, säger jag
-Nä, det var det inte heller! säger Kollega M och tillägger att hon tror att det var 40 meter hon kastade NÅGOT.

VAD kastade hon då?... kast med liten klasskamrat kanske?.. nåja, hon vet ännu inte vad det var.

Vi vänder oss i vår tur till Kollega P och frågar henne vad hennes bästa friidrottsgren var, varpå hon säger, NATURLIGTVIS på typsisk Kollega P manér:
-Redskapsgymnastik!

Kommentarer

Postat av: MoaMajken

Publicerad 2007-08-29 15:31:33

Det var inte frisbee då.... ;-)

Postat av: Anonym

Publicerad 2007-08-29 16:21:27

Aha!.. ja det kanske fanns på hennes tid som en gren, hahhah!

Postat av: MoaMajken

Publicerad 2007-08-29 22:35:53

VARPA !!!??? det
kastade man förr i tiden...........

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela