.

Bra ord att använda

Publicerad 2007-08-24 15:51:52 i Allmänt,

Har fått lära mig 3 nya uttryck av min kära kollega M idag, som man kan använda när man känner att man är arg på någon, men inte vill svära...
Vad sägs om: Arslemask och Gödselhuvud?

Sen brukar hon själva använda ett uttryck när hon egentligen vill säga att hon varken har tid och lust:
- jag kan int´, jag skall gå och gö lagår´n!.
Det brukar tysta de flesta

Kollega M är ju faktiskt svenskalärare i grunden , så detta måste ju vara ett helt korrekt spårkbruk, eller?

Nu skall jag gå hem för dagen, eller som Kollega M skulle ha sagt:
- Nu går jag och gö´ lagår´n!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela