.

Att nästan döda en kollega..

Publicerad 2007-08-23 19:29:25 i Allmänt,

Ringde min Kollega P igåreftermiddag på väg hem ifrån jobbet.
Hörde att hon inte satt på arbetet, utan i sin bil.
Med tanke på hur disträ kollega P kan vara ibland kände jag en
liten sting av oro, men slog bort det....
Helt plöstligt säger hon lite lättsamt på andra sidan luren;
-Oj, nu höll jag på att fastna mellan bommarna!
-HEJ DÅ!, säger jag och är på väg att lägga på.
- Nämen det är inga fara, det gick bra, säger Kollegan P och fortsätter prata
om ditt och datt som om det inte alls var så farligt.

Först idag när jag kommer på jobbet och frågar vad som egentligen hände, så
har jag nu fått berättat för mig att hon verkligen höll på att fastna mellan bommarna
och undkom genom att trycka ner gasen och slippa få den sista bommen över bilen.

Allstå... det är visserligen inte konstigt att det händer just henne.
Alla andra skulle förmodligen observera både RÖDA BLINKANDE LJUS och
en HÖGT LJUD som varnar , och om inte annat den FÖRSTA BOMMEN som är på väg ner
och sen alla andra bilar som som stannar runt omkring sig... men inte kollegan P.

Jag kommer händanefter alltid ställa en och samma fråga till Kollegan P när jag måste
ringa henne. -Kör du bil?
Om hon säger Ja, så kommer jag att lägga på luren

Jag är glad att jag bara nästan dödade henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela